X
تبلیغات
سوتی

سوتی

عکس های جدید بازیگران به همراه همسرشان !


عکس های جدید بازیگران به همراه همسرشان

 

مهدی هاشمی و همسرش گلاب ادینه

 


عکس های جدید بازیگران به همراه همسرشان

 

جواد عزتی و همسرش


عکس های جدید بازیگران به همراه همسرشان

 

نیلوفر خوش خلق و همسرش امین حیایی


عکس های جدید بازیگران به همراه همسرشان

 

سحر دولتشاهی و همسرش رامبد جوان

 


عکس های جدید بازیگران به همراه همسرشان

 

رویا تیموریان و همسرش مسعود رایگان

 


عکس های جدید بازیگران به همراه همسرشان

 

شیرین بینا و همسرش

 


عکس های جدید بازیگران به همراه همسرشان

 

ازاده صمدی و همسرش هومن سیدی

+ نوشته شده در  چهارشنبه هشتم خرداد 1392ساعت 23:1  توسط   | 

همبرگر خانگی

                                       

تازه رسیده بودم به خانه و نمی دانستم چه غذایی بپزم تا سریع تر یک میز شام برای خودم و همسرم بچینم...

نگاهی به فریزر انداختم تا ببینم برای شام کدام بسته گوشت را می توانم بردارم و چشمم به بسته همبرگر آماده افتاد، اما فکر کردم اگر یک بسته گوشت چرخ کرده بردارم و خودم مایه همبرگر را تهیه کنم، سالم تر است، با توجه به اینکه مدت زمان طولانی ای از تاریخ تولید بسته همبرگر آماده می گذشت. اگر شما هم با سالم سازی این ساندویچ پرطرفدار موافقید، با «دستور آشپزی» این هفته همراه شوید.

● مقدار کالری

موادغذایی این غذا در مجموع تقریبا ۱۰۲۵ کیلوکالری انرژی دارد. در صورت

تهیه کردن ۴ همبرگر از آنها، مقدار کالری هر یک به حدود ۲۵۶ کیلوکالری خواهد رسید اما از آنجا که این غذا با نان ساندویچی و مقداری سبزی های تازه مانند گوجه فرنگی و کاهو میل می شود، حداقل ۲۰۰ کیلوکالری دیگر نیز به مقدار کالری دریافتی اضافه خواهد شد.

● همراه غذا

این غذا با نان سرو می شود و بهتر است این نان از نوع سبوس دار و کامل باشد. در ضمن، بهتر است سبزی های تازه ای مانند گوجه فرنگی، کاهو و حتی قارچ را در تهیه آن به کار ببرید. به این ترتیب علاوه بر پروتئین، مقدار املاح و ویتامین نیز دریافت خواهد شد. در ضمن به شما پیشنهاد می کنیم که این ساندویچ را با یک لیوان آب میوه تازه (مثلا آب پرتقال) میل کنید تا آهن موجود در گوشت به بهترین نحو جذب شود.

● مـواد لازم (برای۴ نفر)

گوشت چرخ کرده / ۳۰۰گرم/۵۵۰کیلوکالری

پیاز متوسط/۲عدد/۲۵کیلوکالری

پودر سیر/۳قاشق غذاخوری/۰کیلوکالری

نمک و فلفل سیاه/به میزان دلخواه/۰کیلوکالری

روغن کانولا (مخصوص سرخ کردن)/۵قاشق غذاخوری/۴۵۰کیلوکالری

● طـرز تـهـیـه

ابتدا گوشت را در یک کاسه گود بریزید و آن را با ادویه ها و پودر سیر خوب ورز دهید. در ظرفی دیگر، پیازها را رنده کنید و آبشان را خوب بگیرید و به گوشت اضافه کنید. به این ترتیب گوشت شل نخواهد شد. بعد از اینکه گوشت همبرگر به خوبی مزه دار شد، آن را به ۴ گلوله مساوی تقسیم و آنها را به صورت دایره های همشکل درآورید. سپس به مدت ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا گوشت خود را به اصطلاح بگیرد. در مرحله بعدی، در تابه ای روغن بریزید و بگذارید تا داغ شود آنگاه همبرگرها را سرخ و به صورت ساندویچ سرو کنید.

● پیشنهاد سرآشپز

سامان گلریز

مدرس آشپزی

برگرها گروهی از ساندویچ ها هستند که تنوع فراوانی دارند به طوری که در تهیه آنها از انواع گوشت (از انواع ماهی گرفته تا میگو و گوساله) استفاده می شود. تاریخچه تولید اولین همبرگر به ایالات متحده برمی گردد اما به نظر من بریانی اصفهان هم شباهت های بسیاری به این غذا دارد. یادتان باشد اصل این غذا با گوشت ران گاو تهیه می شود و به آن همبرگر می گویند اما این روزها افراد بدون توجه به نوع گوشت مصرفی، همبرگر تهیه می کنند. البته گذشته از نوع گوشت به کار رفته در این غذا، نکته های دیگری را نیز باید در حین طبخ آن، مورد توجه قرار داد:

۱. برای تهیه همبرگر حتما باید از گوشت گاو استفاده شود. تجربه نشان داده بهترین گوشت برای هرچه خوشمزه تر تهیه?شدن این غذا همان گوشت گاو است اما در صورت دسترسی نداشتن به آن می توانید گوشت گوساله را نیز برای تهیه این غذا به کار ببرید.

۲. برای مقرون به صرفه شدن این غذا و افزایش حجم آن می توانید به نسبت نصف به نصف در آن سویا بریزید. افزودن سویا به این غذا طعم آن را چندان تغییر نخواهد داد.

۳. خیلی ها برای هرچه منسجم تر شدن مایه همبرگر به آن آرد و تخم مرغ نیز اضافه می کنند درحالی که سخت در اشتباه هستند. به هیچ وجه نباید به همبرگر آرد و تخم مرغ اضافه کرد. حتی گاهی می بینیم یک همبرگر آماده به سرعت می سوزد و این نشان دهنده آن است که در گوشت آن از آرد فراوانی استفاده شده است که به کل اشتباه است.

۴. حتما آب پیاز به کار رفته در این غذا را باید گرفت زیرا در غیر این صورت هم گوشت شل می شود و هم بوی بدی از آن متصاعد خواهد شد.

۵. ظروفی که برای سرخ کردن همبرگر توصیه می شوند؛ تابه های چدنی، صفحه های داغ، تابه های تفلونی و گریل است. در ضمن، تابه های خط داری وجود دارد که استفاده از آنها میزان روغن مصرفی را به حداقل می رساند و به شما نیز توصیه می کنم که در صورت امکان از آنها استفاده کنید.

۶. فراموش نکنید همراه اصلی این ساندویچ سیب زمینی سرخ کرده است پس اگر اضافه وزن ندارید، حتما در کنار این ساندویچ سیب زمینی سرخ کرده هم قرار دهید تا وعده غذایی تان طعمی به یادماندنی داشته باشد.

۷. نوشیدنی ای که با این غذا پیشنهاد می کنم، آب گازدار مخلوط شده با آب آلبالو یا سیب است به این ترتیب از طعم این ساندویچ خانگی به اندازه کافی لذت خواهید برد.

● اگر اضافه وزن دارید

بهتر است نصف یک ساندویچ همبرگر را میل و آن را با یک بشقاب سالاد سبزی تازه که از کاهو، گوجه فرنگی، جوانه گندم و هویج تشکیل شده اند، همراه کنید. البته بهتر است به این سالاد سس نزنید و آن را با یک قاشق مرباخوری

روغن زیتون همراه کنید. نوشیدنی مناسب شما برای این ساندویچ هم آب خواهد بود.

● اگر کم خونی دارید

گوشت قرمز به کار رفته در این غذا، منبع آهن است و شما می توانید با مصرف آن مقدار قابل ملاحظه ای آهن دریافت کنید. البته اگر این غذا با برش های فلفل دلمه ای رنگی و کاهو و البته گوجه فرنگی همراه شود، جذب این ماده معدنی بیشتر هم خواهد شد. نوشیدنی مناسب برای شما هم یک لیوان شربت آبلیموی تازه خواهد بود.

● اگر یبوست دارید

برای رفع یبوست دریافت هر چه بیشتر فیبر و مایعات می تواند موثر باشد بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که نان ساندویچی تان حتما از نوع سبوس دار باشد و آن را با سبزی های تازه به خصوص کاهو، جعفری و چند حلقه پیاز همراه کنید، به این ترتیب فیبر بیشتری دریافت خواهید کرد. نوشیدنی تان نیز می تواند یک لیوان شربت عرق نعناع باشد که در بهبود عملکرد دستگاه گوارشتان موثر خواهد بود.

+ نوشته شده در  چهارشنبه هشتم خرداد 1392ساعت 19:39  توسط   | 

شكمي عضلاني وجذاب برای خانم ها

شكمي عضلاني وجذاب برای خانم ها

شكمي عضلاني و جذاب برای خانم ها:ساده ترين راه مـی تـوانید شکم خود را به راحتـی آب کنید: راهـنـمـای 4 قسمتی ما برای خوردن، آشامیدن، و ورزش کردن شما را در هر زمان آماده پوشیدن لباس دلخواهتان می کند. غذاهایی که شکم شما را آب می کنند

قطع مصرف هله هوله
دکـتر لزلی بونسی از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظــهار می دارد: بسیاری از آبنبات ها و اسنک ها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی هسـتند. در معده به طور کامل هضم نمی شوند و این امر سبب می شود که شکم شما نفخ کند.
بدوید (در حدود 2 کیلومتر)
دکتر دیانا تیلور از دانشگاه کالیفرنیا، ایالت سنفرانسیسکو، بخش حفظ سلامتی معتقد است که: ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل (مثل یوگا و پیاده روی) به آب شدن چربی ها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند.
در مصرف نمک و ادویه زیاده روی نکنید
مصرف بیش از حد ادویه جات و نمک ها باعث می شود که شکم شما نفخ کند. یک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سدیمی که بدن شما در طول روز نیاز دارد، را فراهم می سازد. یک قاشق سوپخوری سس سویا جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.
پتاسیم مصرف کنید
این ماده طبیعی ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بین می برد. می توانید آنرا در گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.
H2O بیشتری مصرف کنید
نوشیدن آب به میزان لازم، باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده به آسانی خارج شود و نفخ شکمتان از بین برود.

+ نوشته شده در  چهارشنبه هشتم خرداد 1392ساعت 16:17  توسط   |